f·p·p · o·f http://of.fpp.pl |
|||||||||||||||||||
Poradniki WRPEdit
PDF's Kliknijcie na przycisk "GENERATE TERRAIN..." Pojawi się nowe okno. Powpisujcie w nim dane takie jak na screenie. Kiedy skończycie naciśnijcie przycisk "GENERATE TERRAIN" ( ten w nowym oknie ). Naciskajcie go aż wasz teren zacznie przypominać ten który chcielibyście zrobić. Kiedy skończycie kliknijcie przycisk "CLOSE", a następnie przycisk "save". 2. Wilbur Następnie musimy wybrać jaki plik chcemy załadować. W nowym oknie wybieramy "TERRAGEN SURFACE (*.TER)" i odnajdujemy plik z wyspą którą wcześniej stworzyliśmy. Można by było teraz wprowadzić parę poprawek, tzn. zwiększyć wysokość i inne takie, ale nie będę się nad tym rozpisywał ponieważ zrobienie mapy jedynie przy użyciu WIlbura opisze w następnym tutorialu. Teraz musimy zachować nasze dzieło. Musimy zapisać nasza wyspę jako "LON/LAT TEXT MESH (*.TXT)". W tym celu wybieramy z małego menu dany typ pliku i klikamy "Save". Jest to zabieg konieczny ponieważ tylko tak będziemy mogli wczytać naszą wyspę w WRPEdit . Kiedy to zrobimy pojawi nam się nowe okno. Teraz naciskamy przycisk "SET TO PIXEL" a następnie "OK". Teraz możemy zamknąć Wilbura i przejść do WRPEditor-a 3. WRPEdit Po włączeniu WRPEditor-a klikamy w menu File -> "New" Teraz klikamy na "FILE" --> "IMPORT" - pojawi się nam nowe okno. Tam w polach "NUM.OF COORD." jak i "ELEVAT. INDEX" wpisujemy liczbę "3". Uwaga teraz coś bardzo ważnego! W polu "CHAR" zmieniamy "," na "." (Punkt) Gdybyśmy tego nie zrobili, WRPEdit nie wczyta naszej mapy poprawnie !!!! Po zrobieniu wszystkich czynności klikamy na "OK". Teraz możemy załadować naszą mapę. W nowym oknie wybieramy typ pliku "TEXT" i wyszukujemy nasz plik. Gdyby nagle wyskoczył komunikat Data succesfully readed, but there are still data in the file. Do you want to continue ? Kliknijcie na YES. Teraz WRp... powinien wyglądać tak : Klikamy teraz na zakładkę "Default" - mapa zmieni kolory . Teraz przechodzimy do zakładki "Flags". Tutaj zaznaczmy "EXPERT MODE" . Teraz musimy zaznaczyć wszystkie "cells" (takie małe kwadraciki , z których zbudowana jest mapa ), klikamy w lewym górnym rogu Lewym przyciskiem myszy i nie puszczając go kierujemy wskaźnik na prawy dolny róg mapy i kiedy to zrobimy zmieniamy wartość "SEA" na "BEACH" ( w menu Flags )na screenie numerek 3 . Teraz klikamy na "CHANGE" Teraz pora nałożyć texturkę. Skorzystamy z tej podstawowej. Klikamy na "Surfaces" i ponownie musimy zaznaczyć "cells" jednakże teraz po ich zaznaczeniu klikamy na texturke, a nastepnie na "Change" . Teraz nasza mapa zmieni znowu kolor, a jeżeli chcecie widziec texturki na mapie kliknijcie i zaznaczcie pole "Flags". Nasza mapa jest gotowa do podglądu, zobaczmy jak wygląda nasze dzieło, sam jestem ciekaw :-)W tym celu klikamy na klawisz F9
Jak narazie wygląda to całkiem znośnie. Przejdźmy dalej teraz zajmiemy się wstawianiem obiektów. Żeby to zrobić
należy klkinąć dwa razy lewym przyciskiem myszy w miejscu gdzie ma się znajdować
obiekt. Przedtem proponuje zbliżyć trochę mapę, naciskając na klawiaturze
numerycznej przycisk "+" (jeżeli chcemy oddalić naciskamy
"-" )).
Teraz klikamy na "Browse".Musicie przestudiować pliki pdf - są tam nazwy wszystkich obiektów i będzie to pomocne przy ich wyborze >Teraz w nowym oknie wyszukujemy katalog Data3d i wybieramy interesujący nas model. Dodam tylko że jak to zrobimy klikamy na "OK". Jeżeli chcemy aby nasz obiekt był zwrócony w dana stronę klikamy w Polu Direction ( takie kółko ze wskazówką ) interesujący nas kąt .Klikamy ok i ..... Znowu zobaczmy jak to wygląda(ja dodałem parę drzew :-) Aby ustawić kamerę klikamy na zakładkę Objects a następnie na Set by Mouse i klikamy w danym miejscu na mapie . Nasza mapa jest już gotowa teraz trzeba ją wstawić do gry. Klikamy w menu File -> Save as, wybieramy nazw i katalog gdzie chcemy zapisać plik i dajemy Save .Teraz hardcore trzeba napisać cpp, ale można też wykorzystać czyjeś cpp z innego addonu :) Jednak nie polecam tego ponieważ później was osadzą o kradzież , wiec skorzystajcie z mojego cpp wystarczy ten test skopiować i zapisać w tym samym katalogu co wyspa pod nazwa config.cpp. class CfgPatches Oczywiście w miejsce (napisu) Wyspa należy wpisać swoją nazwę, a w linijce worldName="WyspaWyspa.wrp"; W miejsce pierwszego wyrazu Wyspa należy wpisać katalog w jakim jest zachowana mapa, a później podać nazwę pliku z mapą. Teraz używając programu Stuff pbo tworzymy plik pbo. W polu set input wybieramy katalog z wyspą i klkiamy OK. W polu set Output Wybieramy miejsce gdzie pbo zostanie zachowane w drugiej linijce wpisujemy nazwę (musi być taka sama jak nazwa katalogu z mapą !!!!!!! Teraz Stuff i jazda, odpalacie OFP dajecie edytor misji i ....... widzicie wasza mapę Jeżeli wszystko działa możecie być z siebie dumni właśnie stworzyliście wyspę do OFP, Jeszce jedno - jak checie dac inna texture niz ta standardowa to musicie w zakładce Surfaces dać add i wyszukac katalog Data i tam są texturki -------------------------------------- Aktualizacja: 06·12·2005 - 04:01 |
|||||||||||||||||||
© 2000-2001 f·p·p productions. http://fpp.pl, [email protected] |
|||||||||||||||||||
Wyrukowano dnia 2024-05-07, 00:30, z
172.69.59.180 (172.69.59.180) Strona dostępna online pod adresem: http://of.fpp.pl/?pl:pages:show:436::: DRUKUJ | Powrót |