Poradnik 2 - Zakończenia
Misji
Zapewne wiele osób nie wie jak
zakończyć misje, otóż nie jest to takie trudne jak to się może wydawać na
początku. Przed przystąpieniem do lektury tego tekstu zachęcam do przeczytania
Poradnika 1 – podstawy edytora. Możliwe, że po przeczytaniu Poradnika 1 nawet
nie będziesz potrzebował tego tekstu do zakończenia swojej misji. Jednak
zachęcam do przeczytania.
Spis treści:
-
Zakończenie misji po śmierci jednostki.
-
Zakończenie po śmierci
grupy jednostek.
-
Zakończenie po dotarciu
do pewnego punktu - Zakończenie to jest idealne do misji ratunkowych jak i
ewakuacyjnych.
-
Zakończenie po zabiciu
danej jednostki i dotarciu do pewnego punktu - Idealne dla misji: zabij
VIPa i spadaj :).
-
Zakończenia łączone
-
Zakończenia z warunkiem
obecności
-
Zakończenia z warunkiem
obecności po wejściu do pojazdu – inne niż powyżej
Na początek:
Apjed – nazwa jednostki gracza
Ap - nazwa jednostki przeciwnika nr 1
Ap 1 - nazwa jednostki przeciwnika nr 2
1. Zakończenie misji po śmierci jednostki.
1. Uruchamiamy okno sensorów
1. Uzupełniamy je tak samo jak na rysunku obok.
2. W polu warunek piszemy not (alive ap)
3. W polu typ wybieramy koniec cz. 1
4. Pole aktywacja ustalamy na Ktokolwiek
Efektem będzie koniec misji po śmierci
jednostki o nazwie Ap.
2. Zakończenie po śmierci grupy jednostek.
Pola uzupełniamy podobnie jak w przykładzie poprzednim z wyjątkiem pola
condition.
Uzupełniamy go jak na rysunku powyżej. Jeśli chcemy żeby misja się zakończyła
po śmierci kilku jednostek piszemy not (alive ap) and
not (alive a1) not (alive a2) not (alive a3) itd.
3. Zakończenie po dotarciu do pewnego punktu. Zakończenie to jest idealne
do misji ratunkowych jak i ewakuacyjnych.
Pola uzupełniamy podobnie jak w przykładzie poprzednim z wyjątkiem pola
condition.
W condition piszemy ap distance ap1 < 2. Co
oznacza, że gdy jednostka ap dojdzie do jednostki ap1 misja się
zakończy.
4. Zakończenie po zabiciu danej jednostki i dotarciu do pewnego punktu.
Idealne dla misji zabij VIPa i
spadaj :).
Robi się to podobnie jak w pierwszym przykładzie, tylko w polu
condition wpisujemy this
and not (alive ap).
Objaśnienie:
Po zniszczeniu jednostki, gracz musi się udać w miejsce gdzie jest postawiony
sensor. Wtedy misja się skończy.
5. Zakończenia łączone.
Można tworzyć misje, które mają kilka zakończeń. Wstawiamy na plansze kilka
sensorów. W każdym piszemy inne właściwości w warunek”. Np. Można stworzyć
misję, w której jedna drużyna atakuje pewien punkt, a druga drużyna broni go.
Wpisując dla jednej drużyny warunek ap distance auto < 4 a dla drugiej
not (alive apA) and
not (alive ap1A) and not (alive ap2A)
Objaśnienie:
ap, ap1 i ap2 to jednostki drużyny atakującej.
apA, ap1A, ap2A -
jednostki broniące samochodu
auto - miejsce ataku
Misja zakończy się, gdy jedna drużyna dotrze do samochodu lub, gdy obrona
zabije wszystkich członków drużyny przeciwnej.
6. Misja może zakończyć się również po spełnieniu innych warunków np., Gdy
sensor zostanie aktywowany. Przykładowo:
|
Oś a i Oś b ustalamy dowolnie, najlepiej na 45. Następnie
w polu aktywacja wybieramy Ktokolwiek, a pole Typ ustawiamy na koniec cz. 1
Gdy dowolna jednostka wejdzie w pole działania sensora
misja zakończy się.
7. Możemy spróbować również zakończyć misję po np.
Wejściu do pojazdu. Robimy to następująco:
- Gracza ustalamy jako „AP”
- Wstawiamy pojazd o nazwie „pojazd1”
- Wstawiamy Wyzwalacz, a pole warunek uzupełniamy
następująco: „this and
ap moveincargo
pojazd1” – Wyzwalacz zostanie uaktywniony, gdy gracz wsiądzie do pojazdu
„pojazd1” jako pasażer, można wpisać jeszcze ap
moveindriver – kierowca; ap
moveingunner – strzelec
To już koniec. Jeśli znasz jakieś inne sposoby na
zakończenie misji, podziel się nimi z innymi! Poszerzysz naszą bazę danych a
inni gracze będą mieli okazję poznać nowe sposoby na zakończenie misji.