f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


of.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · o·f | Zakończenia Misji

tutoriale

Zakończenia Misji

Poradnik 2 - Zakończenia Misji


Zapewne wiele osób nie wie jak zakończyć misje, otóż nie jest to takie trudne jak to się może wydawać na początku. Przed przystąpieniem do lektury tego tekstu zachęcam do przeczytania Poradnika 1 – podstawy edytora. Możliwe, że po przeczytaniu Poradnika 1 nawet nie będziesz potrzebował tego tekstu do zakończenia swojej misji. Jednak zachęcam do przeczytania.

Spis treści:

  1. Zakończenie misji po śmierci jednostki.
  2. Zakończenie po śmierci grupy jednostek.
  3. Zakończenie po dotarciu do pewnego punktu - Zakończenie to jest idealne do misji ratunkowych jak i ewakuacyjnych.
  4. Zakończenie po zabiciu danej jednostki i dotarciu do pewnego punktu - Idealne dla misji: zabij VIPa i spadaj :).
  5. Zakończenia łączone
  6. Zakończenia z warunkiem obecności
  7. Zakończenia z warunkiem obecności po wejściu do pojazdu – inne niż powyżej


Na początek:
Apjed – nazwa jednostki gracza
Ap - nazwa jednostki przeciwnika nr 1
Ap 1 - nazwa jednostki przeciwnika nr 2

1. Zakończenie misji po śmierci jednostki.

 

1. Uruchamiamy okno sensorów
1. Uzupełniamy je tak samo jak na rysunku obok.
2. W polu warunek piszemy not (alive ap)
3. W polu typ wybieramy koniec cz. 1
4. Pole aktywacja ustalamy na
Ktokolwiek

Efektem będzie koniec misji po śmierci jednostki o nazwie Ap.

2. Zakończenie po śmierci grupy jednostek.



Pola uzupełniamy podobnie jak w przykładzie poprzednim z wyjątkiem pola condition.
Uzupełniamy go jak na rysunku powyżej. Jeśli chcemy żeby misja się zakończyła po śmierci kilku jednostek piszemy not (alive ap) and not (alive a1) not (alive a2) not (alive a3) itd.

3. Zakończenie po dotarciu do pewnego punktu. Zakończenie to jest idealne do misji ratunkowych jak i ewakuacyjnych.



Pola uzupełniamy podobnie jak w przykładzie poprzednim z wyjątkiem pola condition.
W condition piszemy ap distance ap1 < 2. Co oznacza, że gdy jednostka ap dojdzie do jednostki ap1 misja się zakończy.

4.
Zakończenie po zabiciu danej jednostki i dotarciu do pewnego punktu. Idealne dla misji zabij VIPa i spadaj :).
Robi się to podobnie jak w pierwszym przykładzie, tylko w polu condition wpisujemy this and not (alive ap).

Objaśnienie:
Po zniszczeniu jednostki, gracz musi się udać w miejsce gdzie jest postawiony sensor. Wtedy misja się skończy.

5. Zakończenia łączone.
Można tworzyć misje, które mają kilka zakończeń. Wstawiamy na plansze kilka sensorów. W każdym piszemy inne właściwości w warunek”. Np. Można stworzyć misję, w której jedna drużyna atakuje pewien punkt, a druga drużyna broni go. Wpisując dla jednej drużyny warunek ap distance auto < 4 a dla drugiej not (alive apA) and not (alive ap1A) and not (alive ap2A)

Objaśnienie:
ap, ap1 i ap2 to jednostki drużyny atakującej.
apA, ap1A, ap2A - jednostki broniące samochodu
auto - miejsce ataku
Misja zakończy się, gdy jedna drużyna dotrze do samochodu lub, gdy obrona zabije wszystkich członków drużyny przeciwnej.

6. Misja może zakończyć się również po spełnieniu innych warunków np., Gdy sensor zostanie aktywowany. Przykładowo:

 

 

Oś a i Oś b ustalamy dowolnie, najlepiej na 45. Następnie w polu aktywacja wybieramy Ktokolwiek, a pole Typ ustawiamy na koniec cz. 1

 

Gdy dowolna jednostka wejdzie w pole działania sensora misja zakończy się.

 

7. Możemy spróbować również zakończyć misję po np. Wejściu do pojazdu. Robimy to następująco:

- Gracza ustalamy jako „AP”

- Wstawiamy pojazd o nazwie „pojazd1”

- Wstawiamy Wyzwalacz, a pole warunek uzupełniamy następująco: „this and ap moveincargo pojazd1” – Wyzwalacz zostanie uaktywniony, gdy gracz wsiądzie do pojazdu „pojazd1” jako pasażer, można wpisać jeszcze ap moveindriver – kierowca; ap moveingunner – strzelec

 

 

To już koniec. Jeśli znasz jakieś inne sposoby na zakończenie misji, podziel się nimi z innymi! Poszerzysz naszą bazę danych a inni gracze będą mieli okazję poznać nowe sposoby na zakończenie misji.

 

 






Temat Autor Data  
Zakończenia
Wojskowy 04·12·2002-10:01  
Odp: Musi działać
Mirage 06·12·2002-13:02  
Odp: ZAKONCZENIA ODP.
NEO 09·12·2002-13:01  
Cele misji...(objective)
ShadowMan 07·12·2002-10:00  
Pytania
ShadowMan 07·12·2002-10:01  
Odp: odp
NEO 09·12·2002-13:01  
Opis
EuFGeniusz 09·12·2004-06:01  
Odp: opis
[FPP]CiastoMan 10·12·2004-02:02  
Pomocy
Kucyk 09·12·2006-10:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: -=HuNTeR=-
Aktualizacja: 06·12·2005 - 04:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Wtorek · 19 Marca · 2024
Strona wygenerowana w 0.132856 sek.