f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


of.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · o·f | WRPEdit

Poradniki

WRPEdit



Jak zrobić Wyspę z WRPEdit by Gemenis


Co będzie potrzebne :

  • ... 2 programy dzięki którym wykonamy Teren , Terragen i Wilbur
  • ... Sporo chęci i wytrwałości :-)
  • ... Dodatkowo dołączam linki do plików ".pdf które zawierają opis drzew , budynków itp. z katalogów data3d jaki data

Potrzebne Progsy:

Terragen

Wilbur

Zestaw pdf-ów :

PDF's

...Zabieramy się do roboty...

1. Terragen

Na początku stworzymy mapę, niestety komputer wygeneruje ja za nas, ale jeżeli ktoś ma czas i chęci może ją odpowiednio przerobić przy pomocy Wilbura o czym później.


Kliknijcie na przycisk "GENERATE TERRAIN..." Pojawi się nowe okno. Powpisujcie w nim dane takie jak na screenie. Kiedy skończycie naciśnijcie przycisk "GENERATE TERRAIN" ( ten w nowym oknie ). Naciskajcie go aż wasz teren zacznie przypominać ten który chcielibyście zrobić. Kiedy skończycie kliknijcie przycisk "CLOSE", a następnie przycisk "save".



2. Wilbur

Po uruchomieniu programu klikamy przycisk "open".



Następnie musimy wybrać jaki plik chcemy załadować. W nowym oknie wybieramy "TERRAGEN SURFACE (*.TER)" i odnajdujemy plik z wyspą którą wcześniej stworzyliśmy.



Można by było teraz wprowadzić parę poprawek, tzn. zwiększyć wysokość i inne takie, ale nie będę się nad tym rozpisywał ponieważ zrobienie mapy jedynie przy użyciu WIlbura opisze w następnym tutorialu. Teraz musimy zachować nasze dzieło.



Musimy zapisać nasza wyspę jako "LON/LAT TEXT MESH (*.TXT)". W tym celu wybieramy z małego menu dany typ pliku i klikamy "Save". Jest to zabieg konieczny ponieważ tylko tak będziemy mogli wczytać naszą wyspę w WRPEdit . Kiedy to zrobimy pojawi nam się nowe okno. Teraz naciskamy przycisk  "SET TO PIXEL" a następnie "OK".




Teraz możemy zamknąć Wilbura i przejść do WRPEditor-a
3. WRPEdit

Po włączeniu WRPEditor-a klikamy w menu File -> "New" 




Teraz klikamy na  "FILE" --> "IMPORT" - pojawi się nam nowe okno. Tam w polach "NUM.OF COORD." jak i "ELEVAT. INDEX" wpisujemy liczbę "3". Uwaga teraz coś bardzo ważnego! W polu "CHAR" zmieniamy "," na "." (Punkt) Gdybyśmy tego nie zrobili, WRPEdit nie wczyta naszej mapy poprawnie !!!! Po zrobieniu wszystkich czynności klikamy na "OK". Teraz możemy załadować naszą mapę. W nowym oknie wybieramy typ pliku "TEXT" i wyszukujemy nasz plik. 

Gdyby nagle wyskoczył komunikat Data succesfully readed, but there are still data in the  file. Do you want to continue ? Kliknijcie na YES. Teraz WRp... powinien wyglądać tak :



Klikamy teraz na zakładkę "Default" - mapa zmieni kolory . Teraz przechodzimy do zakładki "Flags". Tutaj zaznaczmy "EXPERT MODE" . Teraz musimy zaznaczyć wszystkie "cells" (takie małe kwadraciki , z których zbudowana jest mapa ), klikamy w lewym górnym rogu Lewym przyciskiem myszy i nie puszczając go kierujemy wskaźnik na prawy dolny róg mapy i kiedy to zrobimy zmieniamy wartość "SEA" na "BEACH" ( w menu Flags )na screenie numerek 3 . Teraz klikamy na "CHANGE"





Teraz pora nałożyć texturkę. Skorzystamy z tej podstawowej. Klikamy na "Surfaces" i ponownie musimy zaznaczyć "cells" jednakże teraz po ich zaznaczeniu klikamy na texturke, a nastepnie na "Change" . Teraz nasza mapa zmieni znowu kolor, a jeżeli chcecie widziec texturki na mapie kliknijcie i zaznaczcie pole "Flags".





Nasza mapa jest gotowa do podglądu, zobaczmy jak wygląda nasze dzieło, sam jestem ciekaw :-)W tym celu klikamy na klawisz F9


http://pi43.krakow.sdi.tpnet.pl/~geminis/pdf's.rar
Co prawda pojawiło nam się jedno okno, ale tak ma być. Ja specjalnie zrobiłem takiego screena.

Jak narazie wygląda to całkiem znośnie.

Przejdźmy dalej teraz zajmiemy się wstawianiem obiektów. Żeby to zrobić należy klkinąć dwa razy lewym przyciskiem myszy w miejscu gdzie ma się znajdować obiekt. Przedtem proponuje zbliżyć trochę mapę, naciskając na klawiaturze numerycznej przycisk "+"  (jeżeli chcemy oddalić naciskamy "-" )). 

Teraz klikamy na "Browse".Musicie przestudiować pliki pdf - są tam nazwy wszystkich obiektów i będzie to pomocne przy ich wyborze >Teraz w nowym oknie wyszukujemy katalog Data3d i wybieramy interesujący nas model. Dodam tylko że jak to zrobimy klikamy na "OK". Jeżeli chcemy aby nasz obiekt był zwrócony w dana stronę klikamy w Polu Direction ( takie kółko ze wskazówką ) interesujący nas kąt .Klikamy ok i ..... Znowu zobaczmy jak to wygląda(ja dodałem parę drzew :-)





Aby ustawić  kamerę klikamy na zakładkę Objects  a następnie na Set by Mouse i klikamy w danym miejscu na mapie .

Nasza mapa jest już gotowa  teraz trzeba ją wstawić do gry. Klikamy w menu File -> Save as, wybieramy nazw i katalog gdzie chcemy zapisać plik i dajemy Save

.

Teraz hardcore trzeba napisać cpp, ale można też wykorzystać czyjeś cpp z innego addonu :) Jednak nie polecam tego ponieważ później was osadzą o kradzież , wiec skorzystajcie z mojego cpp wystarczy ten test skopiować i zapisać w tym samym katalogu co wyspa pod nazwa config.cpp.

class CfgPatches
{
class Wyspa
{
units[] = {};
weapons[] = {};
worlds[] = {"Wyspa"};
requiredVersion = 1.20;
};
};
class CfgWorldList {
class Wyspa {};

}


class CfgWorlds
{
class DefaultWorld {};
class Wyspa: DefaultWorld
{
access=3;
plateFormat="## - KO$ - #";
plateLetters="ABCDEFHIKLMOPRSTVXYZ";
worldName="WyspaWyspa.wrp";
description="Moja Wyspa";

centerPosition[]={5931,6747,0};
icon="_cain.paa";
startTime="8:30";
startDate="30/4/84";
startWeather=0.300000;
startFog=0.000000;
forecastWeather=0.300000;
forecastFog=0.000000;
seagullPos[]={8074,4048,100};
ilsPosition[]={0,0,0};
ilsDirection[]={0,0.080000,-1};
ilsTaxiIn[]={};
ilsTaxiOff[]={};
class Sounds
{
sounds[]={};
};
class Animation
{
vehicles[]={};
};
class Names
{
};
};

};

Oczywiście w miejsce (napisu) Wyspa należy wpisać swoją nazwę, a w linijce worldName="WyspaWyspa.wrp"; W miejsce pierwszego wyrazu Wyspa należy wpisać katalog w jakim jest zachowana mapa, a później podać nazwę pliku z mapą.

Teraz używając programu Stuff pbo tworzymy plik pbo.

W polu set input wybieramy katalog z wyspą i klkiamy OK.

W polu set Output Wybieramy miejsce gdzie pbo zostanie zachowane w drugiej linijce wpisujemy nazwę (musi być taka sama jak nazwa katalogu z mapą !!!!!!!

Teraz Stuff i jazda, odpalacie OFP dajecie edytor misji i ....... widzicie wasza mapę 

Jeżeli wszystko działa możecie być z siebie dumni właśnie stworzyliście wyspę do OFP,

Jeszce jedno - jak checie dac inna texture niz ta standardowa to musicie w zakładce  Surfaces dać add i wyszukac katalog Data i tam są texturki






Temat Autor Data  
WrpEdit
Wojtek 01·12·2002-20:01  
Odp: WRPEdit
Matik 07·12·2002-02:02  
Odp: pdf
rrbm 01·11·2002-00:02  
A skąd ściągnąć Oxygen ?
to ja ! :) 02·12·2002-07:00  
Odp: Oxygeon czycos takiego
EMINEM 02·12·2002-05:01  
Odp: ODP.
Matik 07·12·2002-02:02  
Odp: Odpowiedź
Punkol 08·12·2002-20:01  
Pytanie
Marian 02·12·2002-13:00  
gdzie mozna sciagnac te PDFy
liam 04·12·2002-02:01  
STARY TEN TUTORIAL JEST DO PIZ...
GOD 04·12·2002-19:01  
Odp: re
jinxx 06·12·2002-18:02  
wrpedit
elvis 05·12·2002-03:01  
Odp: odpowiedź [dot.WRPEdit'a]
Punkol 08·12·2002-20:01  
PDF'y
Jerry 07·12·2002-01:01  
problem z wrpedit
Kisiel 08·12·2002-00:01  
RObię jak pisze a efekt żaden
Wojskowy 02·11·2002-06:02  
gdzie te pdfy i program Stuff ...
kawo 02·11·2002-14:01  
Download
Ghost 01·12·2003-21:01  
WRPEdit pomocy PLZ!!!
Lthr 01·12·2003-21:01  
bin
Wojskowy 01·12·2003-22:02  
Terragen
Cosa Nostra 03·12·2003-02:00  
Wilbur i przerobienie wyspy!
Wojskowy 05·12·2003-05:01  
Droga
Ghost 06·12·2003-00:01  
Dokładniej
Solid Snake 09·12·2004-05:01  
Odp: Warto
Crazy Tosser 01·11·2004-06:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: -=HuNTeR=-
Aktualizacja: 06·12·2005 - 04:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Piątek · 26 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.181754 sek.