Jak zrobić Wyspę z WRPEdit by Gemenis
Co będzie potrzebne :
- ... 2 programy dzięki którym wykonamy Teren , Terragen
i Wilbur
- ... Sporo chęci i wytrwałości :-)
- ... Dodatkowo dołączam linki do plików ".pdf które
zawierają opis drzew , budynków itp. z katalogów data3d jaki data
Potrzebne Progsy:
Terragen
Wilbur
Zestaw pdf-ów :
PDF's
...Zabieramy się do roboty...
1. Terragen
Na początku stworzymy mapę, niestety komputer wygeneruje ja za nas, ale jeżeli
ktoś ma czas i chęci może ją odpowiednio przerobić przy pomocy Wilbura o
czym później.
Kliknijcie na przycisk "GENERATE TERRAIN..." Pojawi się nowe okno.
Powpisujcie w nim dane takie jak na screenie. Kiedy skończycie naciśnijcie
przycisk "GENERATE TERRAIN" ( ten w nowym oknie ).
Naciskajcie
go aż wasz teren zacznie przypominać ten który chcielibyście zrobić. Kiedy
skończycie kliknijcie przycisk "CLOSE", a następnie przycisk
"save".
2. Wilbur
Po uruchomieniu programu klikamy przycisk "open".
Następnie musimy wybrać jaki plik chcemy załadować. W nowym oknie wybieramy
"TERRAGEN SURFACE (*.TER)" i odnajdujemy plik z wyspą którą wcześniej
stworzyliśmy.
Można by było teraz wprowadzić parę poprawek, tzn. zwiększyć wysokość i inne takie, ale
nie będę się nad tym rozpisywał ponieważ zrobienie mapy jedynie przy użyciu WIlbura opisze w
następnym tutorialu. Teraz musimy zachować nasze dzieło.
Musimy zapisać nasza wyspę jako "LON/LAT TEXT MESH (*.TXT)".
W tym celu wybieramy z małego menu dany typ pliku i klikamy "Save".
Jest to zabieg konieczny ponieważ tylko tak będziemy mogli wczytać naszą
wyspę w WRPEdit . Kiedy to zrobimy pojawi nam się nowe okno. Teraz naciskamy
przycisk "SET TO PIXEL" a następnie
"OK".
Teraz możemy zamknąć Wilbura i przejść do WRPEditor-a
3. WRPEdit
Po włączeniu WRPEditor-a klikamy w menu File ->
"New"
Teraz klikamy na "FILE" --> "IMPORT" -
pojawi się nam nowe okno. Tam w polach "NUM.OF COORD."
jak i "ELEVAT. INDEX" wpisujemy liczbę "3".
Uwaga teraz coś bardzo ważnego! W polu
"CHAR"
zmieniamy "," na "."
(Punkt) Gdybyśmy tego nie zrobili, WRPEdit nie wczyta naszej mapy poprawnie !!!!
Po zrobieniu wszystkich czynności klikamy na "OK". Teraz
możemy załadować naszą mapę. W nowym oknie wybieramy typ pliku
"TEXT"
i wyszukujemy nasz plik.
Gdyby nagle wyskoczył komunikat Data succesfully
readed, but there are still data in the file. Do you want to continue
?
Kliknijcie na YES. Teraz WRp... powinien wyglądać tak :
Klikamy teraz na zakładkę "Default" - mapa zmieni kolory .
Teraz przechodzimy do zakładki "Flags". Tutaj zaznaczmy "EXPERT
MODE"
. Teraz musimy zaznaczyć wszystkie "cells" (takie małe
kwadraciki , z których zbudowana jest mapa ), klikamy w lewym górnym rogu
Lewym przyciskiem myszy i nie puszczając go kierujemy wskaźnik na prawy dolny
róg mapy i kiedy to zrobimy zmieniamy wartość "SEA" na
"BEACH"
( w menu Flags )na screenie numerek 3 . Teraz klikamy na "CHANGE"
Teraz pora nałożyć texturkę. Skorzystamy z tej podstawowej. Klikamy na
"Surfaces" i ponownie musimy zaznaczyć "cells" jednakże teraz po ich
zaznaczeniu klikamy na texturke, a nastepnie na "Change"
. Teraz nasza mapa zmieni znowu kolor, a jeżeli chcecie widziec texturki na
mapie kliknijcie i zaznaczcie pole "Flags".
Nasza mapa jest gotowa do podglądu, zobaczmy jak wygląda nasze dzieło, sam
jestem ciekaw :-)W tym celu klikamy na klawisz F9
http://pi43.krakow.sdi.tpnet.pl/~geminis/pdf's.rar
Co prawda pojawiło nam się jedno okno, ale tak ma być. Ja specjalnie zrobiłem
takiego screena.
Jak narazie wygląda to całkiem znośnie.
Przejdźmy dalej teraz zajmiemy się wstawianiem obiektów. Żeby to zrobić
należy klkinąć dwa razy lewym przyciskiem myszy w miejscu gdzie ma się znajdować
obiekt. Przedtem proponuje zbliżyć trochę mapę, naciskając na klawiaturze
numerycznej przycisk "+" (jeżeli chcemy oddalić naciskamy
"-" )).
Teraz klikamy na "Browse".Musicie przestudiować
pliki pdf - są tam nazwy wszystkich obiektów i będzie to pomocne przy ich
wyborze >Teraz w nowym oknie wyszukujemy katalog Data3d i wybieramy interesujący
nas model. Dodam tylko że jak to zrobimy klikamy na "OK".
Jeżeli chcemy aby nasz obiekt był zwrócony w dana stronę klikamy w
Polu Direction ( takie kółko ze wskazówką ) interesujący nas kąt .Klikamy
ok i ..... Znowu zobaczmy jak to wygląda(ja dodałem parę drzew :-)
Aby ustawić kamerę klikamy na zakładkę Objects a następnie
na Set by Mouse i klikamy w danym miejscu na mapie .
Nasza mapa jest już gotowa teraz trzeba ją wstawić do gry. Klikamy
w menu File -> Save as, wybieramy nazw i katalog gdzie chcemy zapisać
plik i dajemy Save .
Teraz hardcore trzeba napisać cpp, ale można też wykorzystać czyjeś cpp
z innego addonu :) Jednak nie polecam tego ponieważ później was osadzą o kradzież
, wiec skorzystajcie z mojego cpp wystarczy ten test skopiować i zapisać w tym
samym katalogu co wyspa pod nazwa config.cpp.
class CfgPatches
{
class Wyspa
{
units[] = {};
weapons[] = {};
worlds[] = {"Wyspa"};
requiredVersion = 1.20;
};
};
class CfgWorldList {
class Wyspa {};
}
class CfgWorlds
{
class DefaultWorld {};
class Wyspa: DefaultWorld
{
access=3;
plateFormat="## - KO$ - #";
plateLetters="ABCDEFHIKLMOPRSTVXYZ";
worldName="WyspaWyspa.wrp";
description="Moja Wyspa";
centerPosition[]={5931,6747,0};
icon="_cain.paa";
startTime="8:30";
startDate="30/4/84";
startWeather=0.300000;
startFog=0.000000;
forecastWeather=0.300000;
forecastFog=0.000000;
seagullPos[]={8074,4048,100};
ilsPosition[]={0,0,0};
ilsDirection[]={0,0.080000,-1};
ilsTaxiIn[]={};
ilsTaxiOff[]={};
class Sounds
{
sounds[]={};
};
class Animation
{
vehicles[]={};
};
class Names
{
};
};
};
Oczywiście w miejsce (napisu) Wyspa należy wpisać swoją nazwę, a w
linijce worldName="WyspaWyspa.wrp"; W miejsce pierwszego wyrazu
Wyspa należy wpisać katalog w jakim jest zachowana mapa, a później podać
nazwę pliku z mapą.
Teraz używając programu Stuff pbo tworzymy plik pbo.
W polu set input wybieramy katalog z wyspą i klkiamy OK.
W polu set Output Wybieramy miejsce gdzie pbo zostanie zachowane w drugiej
linijce wpisujemy nazwę (musi być taka sama jak nazwa katalogu z mapą !!!!!!!
Teraz Stuff i jazda, odpalacie OFP dajecie edytor misji i ....... widzicie
wasza mapę
Jeżeli wszystko działa możecie być z siebie dumni właśnie stworzyliście
wyspę do OFP,
Jeszce jedno - jak checie dac inna texture niz ta standardowa to musicie w
zakładce
Surfaces dać add i wyszukac katalog Data i tam są texturki
-------------------------------------- Autor: -=HuNTeR=- Aktualizacja: 06·12·2005 - 04:01
: DRUKUJ
|