Górnopłat ze skonym skrzydłem.Kadłub An-124 jest dwupokładowy, w przekroju poprzecznym ma kształt ósemki ze rednicš częci górnej 3.8m, a dolnej 7.2m. Część górna zajęta jest z przodu przez kabinę załogi, pomieszczenia dla załogi rezerwowej z kuchnią i toaletą, a z tyłu za konstrukcją skrzydła znajduje się kabina pasażerska dla 88 osób towarzyszących ładunkowi. Dolny pokład stanowi kabina ładunkowa o długości 36.5m, szerokości 6.4m i wysokości 4.4m otwierana z tyłu i z przodu (z tyłu znajduje się luk ładunkowy, z przodu unosi się do góry cała sekcja dziobowa). Cała kabina jest hermetyczna, lecz tylko w pomieszczeniach dla załogi i pasażerów utrzymywane jest normalne ciśnienie powietrza. Układ dźwigów zamontowanych na suficie ładowni umożliwia załadunek i wyładunek kontenerów i platform o masie do 20t. Przy desantowaniu spadochronowym można zrzucić 4 platformy P-7 lub P-16 z ładunkiem; przy desantowaniu ludzi spadochroniarze w dwóch rzędach skacząz wymuszonym otwarciem spadochronów D-5 przez tylny luk. Skrzydła o skosie krawędzi natarcia 35° przy kadłubie i 30° w dalszej części. Na tylnej krawędzi każdego skrzydła trzy segmenty szczelinowych klap wysuwanych o zróżnicowanym wychyleniu (najbardziej wychylają się segmenty wewnętrzne) oraz dwusegmentowe lotki, na górnej powierzchni każdego skrzydła po 12 przerywaczy, a na krawędzi natarcia 6-segmentowe klapy noskowe. Usterzenie w układzie klasycznym, statecznik poziomy zamocowany na stałe (nie przestawialny). Podwozie 4-podporowe wciagane hydraulicznie do kadłuba. Podwozie główne składa się z dwóch zespołów po 5 par kół w gondolach po bokach kadłuba. Podwozie przednie stanowią dwie pary kół umieszczonych obok siebie. Podwozie ma regulowana wysokość, co umożliwia opuszczanie poziomu podłogi dla ułatwienia załadunku i wyładunku samolotu. Sterowanie za pomocą wolantu. Układ sterowania aktywnego z czterokrotnym powtórzeniem i awaryjnym układem mechanicznym (linkowym).
Zespół napędowy. Cztery 3-wałowe dwuprzepływowe silniki turbowentylatorowe D-18T konstrukcji W.Łotariewa o ciągu po 229.75kN i stopniu dwuprzepływowosci 5.7:1. Silniki umieszczono klasycznie, w czterech gondolach na pylonach podskrzydłowych. Na wylotach zewnętrznego przepływu (zimnego) zainstalowane odwracacze ciagu. Dwa pomocnicze silniki turbinowe TA-12 umieszczono w gondolach podwozia głównego. Zapewniaja one samolotowi dużą autonomiczność: służą do zasilania urzadzeń pokładowych i uruchamiania silników głównych bez pomocy lotniskowych źródeł zasilania. Instalacja paliwowa składa się z 10 integralnych zbiorników wewnątrzskrzydłowych o łącznej pojemności ok. 270tys. dm3.
Wyposażenie. W przodzie kadłuba pod wspólna owiewką dwa radary: nawigacyjny i meteorologiczny. Na pokładzie An-124 znajdują się 34 komputery połączone w 4 kompleksy: nawigacji, automatycznego pilotowania, sterowania oraz kontroli. Automatyczny system kontroli BASK-124 informuje załogę o stanie systemów samolotu, a także o błędach popełnianych wczasie przygotowania do startu lub lądowania. System automatycznego sterowania SAU-3-400, bezwładnościowy układ nawigacyjny, systemy nawigacji Loran i Omega. Możliwe jest programowanie trasy z ponad 30 punktami zwrotnymi. Tablica przyrządów tradycyjna.
Dane techniczne
Długość | 69.1m |
Rozpiętość | 73.3m |
Wysokość | 21.08m |
Powierzchnia nośna | 628m2 |
Masa własna | 175000kg |
Masa ładunku maks. | 150000kg |
Masa startowa maks. | 382000kg |
Masa maks. do lądowania | 330000kg |
Prędkość maks. | 850km/h |
Prędkość przelotowa | 750km/h |
Prędkość do lądowania | 220 - 280km/h |
Pułap praktyczny | 9500m |
Zasięg maks. | 16090km |
Zasięg z ład. maks. | 4500km |
Długotrwałość lotu | 20h |
żródło http://www.republika.pl/iltl/transport/an124.htm
DOWNLOAD 6,2 M
-------------------------------------- Autor: [FPP]Hawk Aktualizacja: 02·12·2003 - 04:01
: DRUKUJ
|